Muutosneuvotteluissa eNPS usein laskee - kannattaako sitä kysyä?

Kannattaako muutosneuvottelujen aikana toteuttaa henkilöstön pulssikyselyitä tai kerätä eNPS-tietoja?

Henkilöstön tyytyväisyyden ja sitoutumisen mittarit usein heilahtavat miinukselle muutosneuvottelujen aikana ja välittömästi niiden jälkeen.

Voi herätä ajatus: olisiko viisaampaa keskeyttää kyselyt muutosneuvottelujen ajaksi?

Ajatella, että muutoksen keskellä tulokset olisivat vain negatiivisia, ja aiheuttaisivat enemmän huolta kuin ratkaisuja.

Ymmärrettävä näkökulma, mutta kannattaako palauteväylä sulkea juuri silloin, kun ihmisillä on suurin tarve tulla kuulluksi? Kyselyiden keskeyttäminen voi viestiä henkilöstölle: ”Teitä ei haluta kuulla.”

Parempi vaihtoehto on pitää palautekanavat auki. Ottaa vastaan myös kielteinen palaute, viestiä avoimesti siitä Ja kertoa, mitä asioille aiotaan tehdä ja miten toimenpiteet etenevät.

 Vaikeinakin hetkinä kuulluksi tuleminen vahvistaa luottamusta.

Seuraava
Seuraava

Kova vai luja johtaja?