Tavoitteissa vähemmän on enemmän

Tavoitteiden selkeys ja mahdollisuus saavuttaa ne, vahvistavat luottamusta työyhteisössä. Organisaatioissa yleiset tyytymättömyyden aiheet ovat kuitenkin:

🔹 Tavoitteet ovat epäselviä
🔹 Ne ovat ristiriidassa keskenään

Jos tavoitteet on määritelty monimutkaisesti ja ne sisältävät useita parametreja, on ihmisen hahmotuskyky koetuksella. ”Riittääkö, jos saavutan 70 prosenttia tavoitteista 1, 2., ja 3.; saavutan 90 prosenttia tavoitteesta 4.; ja ylitän tavoitteet 5. ja 6…?”

Oman suoriutumisen ymmärtäminen suhteessa tavoitteisiin voi jäädä hataraksi.

Vähemmän voi olla enemmän. Selkeät, ymmärrettävät tavoitteet auttavat keskittymään olennaiseen.

Edellinen
Edellinen

Kova vai luja johtaja?

Seuraava
Seuraava

Miten viestiä ketkä lähtevät?